Re: lilypond-guitar-tab-feature-request

David Stocker-2
Hi Mjchael,

Please send a message to [hidden email] to be included in
discussions on development of TAB support in LilyPond.

Best regards,

David

Mjchael wrote:

> [...]
> I want to export the result on the SVG-format. A svg-files supplies an
> excellent printing results for the wikibooks (sister project of
> wikipedia).
> For a meaningful output, however, I need a polyphonic  representation.
>
> Vergleiche / compares
> http://de.wikibooks.org/wiki/Gitarre%3A_Hammering_-_On_mit_Basslauf?uselang=en
>
> Diese Zeichnungen wurden größtenteils von Hand erstellt. Aber man
> braucht Stunden dafür.
> These drawings were created largely by hand. But you need houers.
>
> Mit freundlichen Grüßen / Yours sincerely

Re: Re: lilypond-guitar-tab-feature-request

Marc Hohl
David Stocker schrieb:

> [...]
>
> Please send a message to [hidden email] to be included in
> discussions on development of TAB support in LilyPond.

Hallo Mjchael,

solche Tabulaturen sind mit lilypond schneller und schöner zu erstellen.
Von daher wäre (nach einer kleinen EInarbeitungszeit) der Umweg über
TuXGuitar
nicht notwendig.
Bendings funktionieren erst im alpha-Stadium, aber das ist eine Frage
der Zeit...

Hi Mjchael,

such tablatures can be created with lilypond faster and better-looking.
After a short time for learning lilypond, there is no need to use
tuxguitar, either.
Bends do work as a kind of alpha release, but we're working on it...

Viele Grüße/Greetings

Marc